21 лютого 2024 року академічна координаторка проекту «Миротворча освіта заради консолідованої та людиноцентричної Європи», докторка економічних наук, професорка, Людмила Ільїч, виступила перед освітянами та практичними психологами міста Києва з доповіддю на тему “Сила емпатійного лідерства: Як творити успіх, розуміючи емоції людей?”.
Під час зустрічі Людмила Ільїч привернула увагу аудиторії до результатів досліджень науковців проекту у напрямі розвитку навичок ненасильницького спілкування в організаціях і країнах Євросоюзу та в Україні. У доповіді вона підкреслила, що дослідження команди проекту PeaECH дозволили систематизувати сильні сторони ненасильницької комунікації, які позначаються на результатах роботи команд.
По-перше, на показниках продуктивності праці, оскільки ненасильницька комунікація створює сприятливу атмосферу для відкритого обміну ідеями та думками, що своєю чергою сприяє збільшенню ефективності командної роботи та досягненню спільних цілей.
По-друге, на психоемоційному кліматі в організаціях, оскільки використання методів ненасильницької комунікації допомагає уникнути конфліктів та сприяє побудові здорових взаємин в організації.
По-третє, на гармонізації взаємин у колективах та створенні сприятливого середовища, оскільки ненасильницька комунікація сприяє покращенню взаємин між керівниками та підлеглими, між колегами, між вчителями та учнями, між освітянами і батьками, а також в учнівських колективах. Ненасильницька комунікація формує сприятливу атмосферу в колективах, підвищує загальний рівень довіри, мотивації та співпраці.
По-четверте, на розвитку лідерських якостей в освіті, оскільки ненасильницька комунікація стимулює активне слухання та врахування різних думок, а вміння ефективно спілкуватися, як відомо, є важливою складовою лідерського розвитку. Лідери, які володіють ненасильницькими комунікаційними навичками, здатні керувати та мотивувати свою команду ефективніше.
Під час зустрічі учасники отримали можливість оцінити рівень власної емоційної компетенції, ознайомитися з практиками ресурсного відновлення, поділитися власними думками та досвідом щодо розвитку емпатійного лідерства в освіті.
Команда PeaECH переконана, що такі зустрічі сприяють розвитку не лише поширенню знань щодо результатів проекту «Миротворча освіта заради консолідованої та людиноцентричної Європи», а й розвитку емоційного інтелекту серед лідерів в освіті. Емпатійне лідерство, як стверджують дослідники PeaECH, полягає не лише в розумінні стратегій поведінки інших, але й у здатності співпереживати, мотивувати та надихати команди.