Menu Close

Академічна координаторка проекту PeaECH, докторка економічних наук, професорка, Людмила Ільїч пройшла підвищення кваліфікації в Стокгольмському Університеті (Швеція)

З 18 квітня 2024 року по 15 червня 2024 року координаторка проекту PeaECH, докторка економічних наук, професорка, Людмила Ільїч пройшла підвищення кваліфікації в Стокгольмському Університеті (Швеція). Впродовж науково-педагогічного стажування Людмила Ільїч здійснила контент-аналіз освітньо-професійних програм (ОПП) і навчальних планів підготовки фахівців у галузях економіки та менеджменту, зокрема бакалаврських освітніх програм «Бізнес та економіка», «Менеджмент роздрібної торгівлі» та магістерських освітніх програм «Економіка», «Фінанси», «Міжнародний бізнес». Проаналізовано зміст та структуру освітньо-професійних програм, їхню вибіркову частину, досліджено науково-педагогічний досвід інтеграції різних дисциплін, інноваційні освітні методи, практики та підходи до організації дослідницької діяльності здобувачів освіти.

Окрема увага під час стажування була приділена миротворчому вихованню менеджерів та економістів у Стокгольмському університеті, яке спрямоване на формування навичок та цінностей, що сприятимуть підтримці миру і стабільності в різних економічних та управлінських контекстах. Такий підхід базується на інтеграції принципів миротворчості в освітньо-професійні програми, що дозволяє майбутнім фахівцям ефективно працювати в умовах глобалізації та культурного різноманіття.

Однією з ключових складових миротворчого виховання у Стокгольмському університеті є розвиток міжособистісних та комунікаційних навичок, які допомагають студентам налагоджувати конструктивний діалог та ефективно вирішувати конфлікти. Викладачі Стокгольмського університету використовують інтерактивні методи навчання, зокрема групові проекти, рольові ігри, дебати та симуляції, які дозволяють студентам практикувати навички емоційного інтелекту, медіації та переговорів у безпечному навчальному середовищі.

Під час воркшопів учасники академічної мобільності обмінялися досвідом інтеграції різних галузей знань в один навчальний курс, що дозволяє студентам бачити проблему з різних точок зору та знаходити комплексні рішення. Важливою частиною освітніх програм є курси з етики та соціальної відповідальності бізнесу, де студенти вивчають принципи сталого розвитку, корпоративної соціальної відповідальності та етичного лідерства. Увага здобувачів освіти акцентована на важливості прийняття рішень, які враховують інтереси всіх зацікавлених сторін та сприяють соціальній справедливості.

Миротворче виховання в Стокгольмському університеті також включає в себе вивчення специфіки міжнародних відносин та глобальних викликів, таких як зміна клімату, нерівність та міграція. Студенти аналізують реальні кейси з практики міжнародних організацій та компаній, що дозволяє їм розуміти складність сучасного світу та розвивати системне мислення. Особливу увагу шведські колеги приділяють розвитку критичного мислення та здатності майбутніх менеджерів і економістів до адаптації та стійкості. Студенти вчаться аналізувати різні точки зору, знаходити компромісні рішення бізнес-завдань та бути гнучкими в умовах швидко змінюваного середовища.

В цілому аналізовані освітньо-професійні програми Стокгольмського університету спрямовані на підготовку фахівців, які не лише володіють глибокими знаннями в галузі економіки та менеджменту, але й є активними громадянами, готовими сприяти миру та стабільності у своїх професійних та особистих взаєминах. Використання інноваційних методів навчання та міждисциплінарного підходу забезпечує всебічний розвиток студентів, готуючи їх до викликів сучасного світу.

Отриманий впродовж академічної мобільності в Стокгольмському університеті досвід, буде використаний командою PeaECH для вдосконалення освітніх програм кафедри управління Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Викладачі команди PeaECH впроваджуватимуть нові методики та підходи до миротворчого навчання менеджерів, що сприятимуть всебічному розвитку студентів і підвищенню їхньої конкурентоспроможності на ринку праці.