Меню Закрити

Літня школа – 2024 в рамках проєкту Еразмус+ модуль Жана Моне «Миротворча освіта заради консолідованої та людиноцентричної Європи». День третій.

Модераторкою третього дня роботи літньої школи «Миротворча освіта заради консолідованої та людиноцентричної Європи» виступила координатока проєкту PeaECH, докторка економічних наук, професорка, сертифікована аналітикиня з емоційного інтелекту, менторка, коучиня ICF, Людмила Ільїч. Темою третього дня було обговорення реалізації Європейської Стратегії інновацій та доброго врядування на місцевому рівні. 

Алла Панченко, кандидатка наук з державного управління, доцентка кафедри управління Київського столичного Університету імені Бориса Грінченка, розповіла про важливість інтеграції інновацій у процеси місцевого самоврядування для підвищення ефективності управлінських рішень та забезпечення сталого розвитку громад. Вона детально зупинилася на ключових аспектах Європейської Стратегії інновацій, підкреслюючи важливість прозорості, підзвітності та участі громадян у прийнятті рішень.

Вона наголосила на тому, що успішна реалізація інноваційних проектів можлива лише за умови ефективного партнерства між владою, громадським сектором і бізнесом. Влада повинна створювати сприятливі умови для розвитку інновацій, громадський сектор – активно долучатися до процесу, висловлюючи потреби та пропозиції громади, а бізнес – інвестувати в інноваційні проекти та підтримувати їх реалізацію.

Алла Панченко також підкреслила важливість адаптації європейських принципів до українських реалій, враховуючи специфіку місцевих громад та їхні потреби. Вона навела приклади успішних проектів з інших європейських країн, що можуть бути використані як модель для українських громад. Особливу увагу було приділено питанням забезпечення інклюзивності та залученості всіх верств населення у процеси управління та прийняття рішень.

На завершення свого виступу, Алла Панченко закликала учасників до активної співпраці та обміну досвідом, підкреслюючи, що тільки об’єднаними зусиллями можна досягти значних результатів у впровадженні інновацій та забезпеченні доброго врядування на місцевому рівні.

До обговорення долучалися слухачі із прикладами власних практик миротворення, партнерсва і волонтерства. До дискусії приєднася Ігор Яковенко, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри управління, який наголосив на важливості напрямів співпраці влади і громади задля розвитку миротворчого середовища.

Почесним гостем третього дня став роботи Літньої школи став  Іван Юрійчук, заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби якості освіти України, який представив на розгляд учасників літньої школи результати моніторингового дослідження соціально-емоційних навичок. Рівень сформованості цих м’яких навичок заміряють у 10-річних та 15-річних дітей 15 країн світу. Опитування проводить Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), яка організовує зокрема й PISA. Дослідження відбувалося за двома напрямами: вимірювання сформованості 17 соціально-емоційних навичок та чинників, які впливають на їх формування. Окрім тестувальників, було розроблено також контекстний інструмент — опитувальники для учнівства, вчительства, керівництва закладів освіти, батьків (опікунів), щоб дізнатися про оточення, в якому проявляються соціально-емоційні навички (у школі, родині, громаді).