Меню Закрити

Упровадження миротворчої освіти  в закладах освіти України

Метою дослідження є розробка алгоритму реалізації організаційних трансформацій задля впровадження миротворчої освіти в українських закладах освіти, на основі опрацювання кращих теорій та практик миротворчої освіти. У дослідженні висвітлюються питання впровадження миротворчої освіти у вітчизняних закладах освіти. Автори визначають, що ефективне впровадження миротворчої освіти вимагає певних організаційних трансформацій, які мають включати: зміну системи управління закладом освіти, що передбачає використання трансформаційного лідерства, а також залучення всіх учасників освітнього процесу до прийняття рішень; формування сприятливого та безпечного освітнього середовища, що ґрунтується на цінностях миротворчої освіти; створення «вирівняної структури» закладу освіти, яка сприятиме довірі та співпраці між учасниками освітнього процесу; правильне цілепокладання у виховній системі закладу освіти, яке має включати формування суспільно значущих цілей та перспектив спільної діяльності щодо запровадження миротворчої освіти.

Дослідники також звертають увагу на важливу роль викладачів у впровадженні миротворчої освіти. В умовах російської агресії проти України роль викладача як захисника української культури та миротворця зростає. Він має протистояти російській пропаганді та формувати в дітей і молоді правильні цінності, зокрема цінності ненасильницького спілкування та взаєморозуміння. Окрему увагу приділено українській мові, яка має величезний потенціал для того, щоб стати ефективним інструментом миротворчої освіти.

В рамках цього дослідження було використано анкету опитувальник, яка дозволила визначити думку освітян, що проходять навчання за освітньо-професійною програмою «Управління закладом освіти (за рівнями)» в Київському університеті імені Бориса Грінченка, щодо значення української мови для миротворчої освіти. 

Akilina, O., Panchenko, A., & Horozhankina, A. (2023). Implementation of peacebuilding education in educational institutions of Ukraine. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 77(4), 7–17. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2023.4.1