Модераторкою третього дня роботи літньої школи «Миротворча освіта заради консолідованої та людиноцентричної Європи» виступила координатока проєкту PeaECH, докторка економічних наук, професорка, сертифікована аналітикиня з емоційного інтелекту, менторка, коучиня ICF, Людмила Ільїч. Темою третього дня було обговорення реалізації Європейської Стратегії інновацій та доброго врядування на місцевому рівні.
Алла Панченко, кандидатка наук з державного управління, доцентка кафедри управління Київського столичного Університету імені Бориса Грінченка, розповіла про важливість інтеграції інновацій у процеси місцевого самоврядування для підвищення ефективності управлінських рішень та забезпечення сталого розвитку громад. Вона детально зупинилася на ключових аспектах Європейської Стратегії інновацій, підкреслюючи важливість прозорості, підзвітності та участі громадян у прийнятті рішень.
Вона наголосила на тому, що успішна реалізація інноваційних проектів можлива лише за умови ефективного партнерства між владою, громадським сектором і бізнесом. Влада повинна створювати сприятливі умови для розвитку інновацій, громадський сектор – активно долучатися до процесу, висловлюючи потреби та пропозиції громади, а бізнес – інвестувати в інноваційні проекти та підтримувати їх реалізацію.
Алла Панченко також підкреслила важливість адаптації європейських принципів до українських реалій, враховуючи специфіку місцевих громад та їхні потреби. Вона навела приклади успішних проектів з інших європейських країн, що можуть бути використані як модель для українських громад. Особливу увагу було приділено питанням забезпечення інклюзивності та залученості всіх верств населення у процеси управління та прийняття рішень.
На завершення свого виступу, Алла Панченко закликала учасників до активної співпраці та обміну досвідом, підкреслюючи, що тільки об’єднаними зусиллями можна досягти значних результатів у впровадженні інновацій та забезпеченні доброго врядування на місцевому рівні.
До обговорення долучалися слухачі із прикладами власних практик миротворення, партнерсва і волонтерства. До дискусії приєднася Ігор Яковенко, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри управління, який наголосив на важливості напрямів співпраці влади і громади задля розвитку миротворчого середовища.
Почесним гостем третього дня став роботи Літньої школи став Іван Юрійчук, заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби якості освіти України, який представив на розгляд учасників літньої школи результати моніторингового дослідження соціально-емоційних навичок. Рівень сформованості цих м’яких навичок заміряють у 10-річних та 15-річних дітей 15 країн світу. Опитування проводить Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), яка організовує зокрема й PISA. Дослідження відбувалося за двома напрямами: вимірювання сформованості 17 соціально-емоційних навичок та чинників, які впливають на їх формування. Окрім тестувальників, було розроблено також контекстний інструмент — опитувальники для учнівства, вчительства, керівництва закладів освіти, батьків (опікунів), щоб дізнатися про оточення, в якому проявляються соціально-емоційні навички (у школі, родині, громаді).